دولت فرانسه نشان شوالیه هنر و ادبیات را به خالق مانگا، Rumiko Takahashi اعطا کرد

دولت فرانسه نشان شوالیه هنر و ادبیات را به خالق مانگا، Rumiko Takahashi اعطا کرد

دولت فرانسه روز پنجشنبه نشان شوالیه هنر و ادبیات را به خالق مانگا Rumiko Takahashi اعطا کرد. Takahashi این نشان را در اقامتگاه سفیر فرانسه در توکیو دریافت کرد.

Takahashi از زمان شروع کار خود در سال 1978، مانگاهایی مانند Urusei Yatsura، Maison Ikkoku، Mermaid Saga، Rumic Theater، Ranma 1/2، One-Pound Gospel و Inuyasha را خلق کرده است. در بیش از چهار دهه فعالیت حرفه ای او، بسیاری از آثار او در سطح بین المللی محبوب شده اند و الهام گرفته از انیمه و اقتباس های لایو اکشن شده اند.

Rumiko Takahashi یکی از ثروتمندترین زنان ژاپن است. مانگایی که او خلق می‌کند (و اقتباس‌های انیمه‌های آن) در ایالات متحده و اروپا بسیار محبوب هستند، جایی که هم به عنوان مانگا و هم به عنوان انیمه در ترجمه انگلیسی منتشر شده‌اند. آثار او در سراسر جهان شهرت نسبی دارند، و بسیاری از مجموعه‌های او از پیشگامان مانگا اولیه انگلیسی زبان بودند که در دهه نود منتشر شدند. Takahashi همچنین پرفروش ترین هنرمند طنز زن در تاریخ است. بیش از 100 میلیون نسخه از آثار مختلف او فروخته شده است. 
اگرچه گفته می شد که او در حین تحصیل در دبیرستان Niigata Chuuou گهگاهی در حاشیه مقالاتش دودلبود، اما علاقه تاکاهاشی به مانگا بعداً ظاهر نشد. در طول سال های دانشگاه، او در Gekiga Sonjuku، یک مدرسه مانگا که توسط Kazuo Koike، مانگاکای Crying Freeman و Lone Wolf and Cub تأسیس شده بود، ثبت نام کرد. تحت هدایت او Rumiko Takahashi شروع به انتشار اولین آثار دوجینشی خود در سال 1975 کرد.


فعالیت حرفه ای تاکاهاشی در سال 1978 آغاز شد. اولین داستان منتشر شده او "Those Selfish Aliens" بود که یک داستان علمی تخیلی کمدی بود. در همان سال، او Time Warp Trouble، Shake Your Buddha و Golden Gods of Poverty را در مجلهShounen Sunday منتشر کرد. در اواخر همان سال،  Takahashi اولین انیم تلوزیونی کامل خود، با عنوان Urusei Yatsura را انجام داد. اگرچه به دلیل مشکلات انتشار شروع دشواری داشت، اما Urusei Yatsura به یکی از محبوب ترین انیمه ها و کمدی های مانگا در ژاپن تبدیل شد.

در طول دهه 1980، تاکاهاشی به یک نویسنده پرکار در مانگای داستان کوتاه تبدیل شد، که با توجه به طول زیاد بیشتر آثار او شگفت‌انگیز است. داستان‌های او، The Laughing Target، Maris the Chojo و Fire Tripper همگی در انیمیه های ویدیویی اصلی (OVA) اقتباس شدند. در سال 1984، پس از پایان Urusei Yatsura و Maison Ikkoku، او  رویکرد متفاوتی به داستان سرایی در پیش گرفت.


تاکاهاشی در سال 2021 وارد تالار مشاهیر جوایز Harvey شد. او به طور مشابه در تالار مشاهیر جوایز کمیک Eisner در سال 2018 وارد شد.

همچنین تاکاهاشی مدال پاییز 2020 را با روبان بنفش از دولت ژاپن دریافت کرد.

اخبار
841
0
1 سال پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.