شورای آموزش هیروشیما بخشی از مانگای Barefoot Gen را از مواد آموزشی صلح حذف کرده است

شورای آموزش هیروشیما بخشی از مانگای Barefoot Gen را از مواد آموزشی صلح حذف کرده است

هیئت آموزشی استان هیروشیما ماه گذشته اعلام کرد که مانگای ژن پابرهنه اثری از Keiji Nakazawa را از برنامه آموزش صلح را از برنامه درسی دانش آموزان دبستانی و راهنمایی حذف خواهد کرد . مانگا از سال 2013 بخشی از این برنامه بود.



هیئت مدیره از چهار سال پیش شروع به ارزیابی مجدد محتوای برنامه درسی کرد. این نشان داد که معلمان اغلب مشکلاتی را در توضیح زمینه صحنه های مانگا در زمان محدود کلاس دارند. مانگا با عکس های معاصر قبل و بعد از خانواده زنی که تحت تاثیر بمب اتمی قرار گرفته اند جایگزین می شود.

برخی از مردم به این تصمیم اعتراض کرده اند. روز چهارشنبه، هیئت مدیره یک طومار آنلاین با امضای 55065 نفر دریافت کرد که از آنها خواسته بود حذف مانگا را پس بگیرند. این طومار در بحبوحه گزارش‌هایی که رسانه‌ها ادعا می‌کردند دلیل حذف مانگا به این دلیل است که تصویر پسری گرسنه در حال دزدیدن ماهی برای زنده ماندن می‌تواند باعث «سوء تفاهم» شود، در فضای آنلاین شتاب بیشتری گرفت.

از سوی دیگر، گروهی متشکل از متخصصان آموزش و پرورش روز پنجشنبه با ارائه سندی به هیئت مدیره موافقت خود را با این تصمیم اعلام کردند. در این مقاله توضیح داده شد که آموزش مانگا دشوار تلقی می‌شود، زیرا موقعیت‌های ترسیم شده در داستان با واقعیت فعلی کودکان مطابقت ندارد و بنابراین معلمان موظف هستند که زمینه فردی را توضیح دهند.

ناکازاوا در سال 1939 در هیروشیما به دنیا آمد. او در سن 6 سالگی از بمباران هیروشیما در سال 1945 و از دست دادن اکثر اعضای خانواده خود - پدر، خواهر بزرگتر، برادر کوچکتر و خواهر کوچکترش - جان سالم به در برد. فقط او، مادرش و دو برادرش که در خانه نبودند زنده ماندند.

او بر اساس تجربیات خود در طول بمباران و تلاش برای زنده ماندن پس از آن، از سال 1973 تا 1985 ژنرال پابرهنه را ترسیم کرد. 10 جلد حاصل از پابرهنه ژن از آن زمان تاکنون بیش از 10 میلیون نسخه فروخته و به انگلیسی، روسی، کره ای و بسیاری از زبان های دیگر ترجمه شده است.

Last Gasp Publishing قبلاًاین مانگا را در آمریکای شمالی بازنشر کرده است . این مانگا الهام بخش دو فیلم انیمیشن و یک درام تلویزیونی لایو اکشن در ژاپن بود.

جایگاه مانگا در کلاس درس در گذشته بحث برانگیز بوده است. گروهی به نام "بازماندگان بمب اتمی به دنبال صلح و امنیت" در سال 2012 از شورای آموزش استان هیروشیما درخواست کرد تا استفاده از مانگا را متوقف کند. در دادخواست این گروه تاکید شد که این مانگا "تصویر یک طرفه" را ارائه می دهد و افزود که "انتخاب موادی که از نظر سیاسی و ایدئولوژیک بی طرف هستند" برای مطالعات صلح مهم است. هیئت مدیره گفت که طومار این گروه را به عنوان "یک دیدگاه" پذیرفته است.


خلاصه خبر


بنابر گزارشی که در سایت Anime News Network منتشر شده، شورای آموزش هیروشیما بخشی از مانگای Barefoot Gen را از مواد آموزشی صلح حذف کرده است. Barefoot Gen یک مانگا و فیلم انیمه است که درباره بمباران هیروشیما توسط آمریکایی‌ها در جنگ جهانی دوم است. قسمت حذف شده، صحنه‌ای را نشان میداد که پدر شخصیت اصلی دست‌پاچه به دلایل فقر و نبود کفش، به خانه باز می‌گردد. بعضی از اعضای شورای آموزش هیروشیما با توجه به اینکه حذف این قسمت باعث تغیر داستان و نارسائی آن خواهد شد، علیرغم پروتست‌های بعضی دانشجوئان، به تصميم خود پایبند بودند.

اخبار
179
0
1 سال پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.