نقد و بررسی انیمه Violet Evergarden

نقد و بررسی انیمه Violet Evergarden



کلماتی هستن که وایولت در میدان جنگ شنیده و هیچوقت نمیتونه فراموششون کنه. این کلمه ها توسط شخصی که از هرکس دیگه ای براش عزیزتر بود بهش گفته شدن. اون هنوز معنی این کلمات رو نمیدونه. در زمان حال، در قاره تلسیس، جنگ بزرگ بین دو قاره شمال و جنوب بعد از 4 سال به پایان رسیده و مردم به پیشواز عصر جدیدی رفته اند. وایولت اورگاردن، دختر جوانی که به اسم "سلاح" معروفه، میدان جنگ را ترک کرده تا یک زندگی جدید رو در دفتر پست آغاز کنه. اونجا وارد گروه "عروسک های یادداشت نویس خودکار" میشه که افکار مردم رو میفهمن و به کلمات تبدیلشون میکنن. وایولت ماجراجوییش رو به عنوان یک عروسک یادداشت نویس خودکار آغاز میکنه و با احساسات مردم و اشکال مختلفی از عشق رو به رو میشه. همه این ها به منظور درک آن کلمات.


بخش داستان این انیمه بسیار قابل تحسین است. هر قسمت، با داستان جذاب و پرشور خود، تصویر زندگی وایولت را به تصویر می‌کشد. همچنین، شخصیت‌های فرعی نقش مهم و قابل توجه در داستان دارند. امّا بخش گرافیک این اثر، بسیار شگفت‌آور است. طرح کاراکترها بسیار زیبا و جزئات آن‌ها با حجم بالای کاربرده شده در این اثر، باعث شده است که تصویر سینماتيک و فضاسازي مناسبي رقم بخورد. بخش صدابُستَۀ Violet Evergarden نزدیک به كامل است. 



بررسی داستان انیمه Violet Evergarden

انیمه Violet Evergarden داستان دختری به نام وایولت اورگاردن را روایت می‌کند که در جنگ جهانی اول به عنوان سرباز خدمت می‌کرده است. وایولت در جنگ زخمی شده و بعد از آن، به عنوان یک "Auto Memory Doll" (عروسک حافظه خودکار) کار می‌کند. این عروسک‌ها برای نوشتن نامه‌های شخصی، برای کسانی که نمی‌توانند خودشان بنویسند، استفاده می‌شوند.

وایولت در حال تلاش برای پیدا کردن هویت و هدف خود است. او با مشکلات فراوان روبرو می‌شود، از جمله پذیرفتن تجربه عشق و دلبستگی. در طول داستان، وایولت با شخصیت‌های مختلف آشنا می‌شود و با آن‌ها رابطه برقرار می‌کند.

بعضی از شخصیت‌های داستان شامل گلبرگ، چارلز، لئو، کلاود و لوسیند هستند. همچنین، داستان به صورت غیرخطی روایت می‌شود و تصاویر زیبای این اثر باعث شده است تا Violet Evergarden چشم ناظرین را به خود جذب کند.



بررسی شخصیت پردازی انیمه Violet Evergarden

وایولت اورگاردن یک دختر جوان و زیباست که در جنگ جهانی اول به عنوان سرباز خدمت می کرده است. او بعد از پایان جنگ، به عنوان یک نویسنده حرفه ای کار می کند و برای مشتریان خود نامه ها و داستان های زیبا مینویسد. 

شخصیت وایولت بسیار باهوش، قوی و پرشور است، اما به دلایل شخصی خود، نمی تواند با دقت درک کامل رابطه های اجتماعی را داشته باشد. در طول سریال، وایولت تلاش می کند تا با فرار از گذشته خود، رابطه های قابل قبول تر با دنیای پیرامون خود بسازد. 

به طور کلّ شخصيّت وایولِـــــــــــِــــْت در سريال "Violet Evergarden" به عنوان يك شخصيّت پيچيده نقش بسزائى مؤثّرى را ايفاء كرده است. 

در ادامه تعدادی از شخصیت های فرعی که نقش بسزایی در تکمیل داستان انیمه داشتند را معرفی میکنیم :


1. Gilbert Bougainvillea: یک سرباز سابق و مربی Violet است که در جنگ جهانی اول شرکت کرده است.

2. Claudia Hodgins: مدیر شرکت CH Postal و کارفرمای Violet.

3. Cattleya Baudelaire: یک کارمند پستی در شرکت CH Postal و دوست قدیمی Violet.

4. Benedict Blue: یک کارمند پستی در شرکت CH Postal و دوست قدیمی Violet.

5. Erica Brown: یک کارمند پستی در شرکت CH Postal و دوست قدیمی Violet.

6. Iris Cannary: یک دختر جوان و خبرچین که به عنوان روزنامه نگار برای تحقیقاتش به شهر محل زندگی Violet میرود.

7. Leon Stephanotis: یک نوجوان با استعداد در زبان های خارجه که به عنوان ترجمان برای Violet استخدام میشود.

8. Luculia Marlborough: یک خادمه جوان و فروشنده گل که با Violet آشنا میشود و از او درخواست نامه ازدواج را برای عشق خود مینوشت.



بررسی آهنگسازی انیمه Violet Evergarden

آهنگسازی انیمه Violet Evergarden به عهده Evan Call بود. او آهنگ های بسیار زیبایی را برای این انیمه ساخت که شامل موارد زیر می شوند:


1. "Sincerely" توسط TRUE

2. "Michishirube" توسط Minori Chihara

3. "Believe in..." توسط Aira Yuuki

4. "Violet Snow" توسط Aira Yuuki

5. "The Voice in My Heart" توسط Takako Tanaka


همچنین، Evan Call آهنگ های پس زمینه و ملودی های دیگری را نیز برای این انیمه ساخت که باعث شد Violet Evergarden یکی از بهترین و پرطرفدارترین انیمه های سال 2018 شود.



نقاط قوت انیمه Violet Evergarden


1- داستان جذاب و عمیق: داستان انیمه Violet Evergarden بسیار جذاب و عمیق است و به شخصیت اصلی، Violet، که یک سرباز سابق است، تمرکز دارد. این داستان در مورد روند رشد و تحول شخصیت Violet است که در طول داستان با مشکلات و چالش های بسیاری روبرو می شود.

2- طراحی شخصیت های فوق العاده: شخصیت های انیمه Violet Evergarden به طور کامل طراحی شده اند و هر چهار نفر از آنها شخصیت های منحصر به فرد و جالب هستند.

3- گرافیک بسیار خوب: گرافیک این انیمه بسیار خوب است و صحنه های زیرآب، پس زمینه های شهر و صحنه های نبرد بسیار با کلاس ترسيم شده‌اند.

4- موسيقي فوق العاده: موسيقي در اين فيلم بسيار قابل توجّه است. ملودي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌آثار ‌Violet Evergarden با ‌شعورِ ‌فضائِلِ ‌روحانيِ خود، ‌روحِ ‌شخصيّتِ فيلم را به نمايش ميگذارد.

5- پاسخگوئى به سؤالات فلسفى: در این انیمه، سؤالات فلسفى جالبى پيرامون حقّ يك كودك به يك خانوادۀ عادى يا حقّ يك كودك به يك كودك ديگر پيرامون حضور يك نفر در جامعۀ كثير الطبقات پاسخ دادۀ مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎شود.


نقاط ضعف انیمه Violet Evergarden


1- بعضی از قسمت‌ها بسیار کند و کم‌حرکت هستند و ممکن است برای بعضی از تماشاگران خسته‌کننده باشد.

2- داستان در بعضی از قسمت‌ها پیچیده و سخت قابل فهم است، به خصوص برای کسانی که با سبک این نوع انیمه آشنایی ندارند.

3- شخصیت اصلی، Violet Evergarden، در بعضی موارد خود را به شکل غیر واقع‌گرایانه نشان می‌دهد که ممکن است باعث عدم تطابق با داستان شود.

4- گرافیک و طراحی شخصیت‌ها در بعضی قسمت‌های این انیمه به نظر تکراری و عادی می‌آید.

5- در بعضی قسمت‌ها، داستان به صورت پایان چفتگی دارد و نباید به صورت چندین قسمت جداگانه پخش شود.



بررسی کارگردانی انیمه Violet Evergarden

کارگردانی انیمه Violet Evergarden توسط تایچی ایشیداتا (Taichi Ishidate) صورت گرفته است. او یک کارگردان و طراح کاراکتر ژاپنی است که در شرکت Kyoto Animation فعالیت می‌کند.

ایشیداتا قبلاً به عنوان کارگردان بخش‌های مختلف از جمله Clannad: After Story، K-On!، Tamako Market و Hibike! Euphonium شناخته شده است. همچنین او به عنوان طراح کاراکتر در بسیاری از پروژه‌های Kyoto Animation نقش داشته است.

Violet Evergarden یکی از پروژه‌های بزرگ تولید شده توسط Kyoto Animation است و بازخورد خوبی در سطح جهانی به دست آورده است. کارگردانی دقیق و حساس ایشیداتا در ساخت این انیمه نقش بسزایی داشت و باعث شد تجربه دیدن آن برای بسیاری از منتقدین و علاقمندان به سینمای ژاپن، لذت‌بخش باشد.


محبوبیت انیمه Violet Evergarden در زمان پخش و پس از آن

انیمه Violet Evergarden در زمان پخش خود، یعنی در سال 2018، بسیار محبوب بود و توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. این انیمه با داشتن داستانی عاشقانه و همچنین صحنه‌های اکشن و جذاب، توجه بسیاری از علاقمندان به این سبک را به خود جلب کرد.

پس از پخش نیز، Violet Evergarden همچنان مورد توجه قرار گرفت و با استقبال بسیار خوب مخاطبین روبرو شد. این انیمه به دلایل مختلف، شامل داستان قوی، شخصیت‌های جذاب و طراحی زیبای صحنه‌های آن، توانست در بین علاقمندان به این سبک، جایگاه خود را پیدا کرده و همچنان گروه هواداران زیادی دارد.


سخن پایانی

انیمه Violet Evergarden یک اثر فوق العاده زیبا و عاشقانه است که با داستانی پر از احساسات و درد و رنج، به تصویر کشیده شده است. این انیمه نشان می‌دهد که چگونه یک شخص با تلاش، صبر و عشق می‌تواند به خودش برگردد و دوباره زندگی خود را شروع کند. همچنین، نحوه‌ی برخورد Violet با مشکلات زندگی و تلاش برای پیدا کردن هویت خود، به همه‌ی ما یادآور می‌شود که همواره باید به خودمان اعتماد داشته باشیم و در جستجوی خود با تلاش و پافشاری به هدف‌مان برسیم. در نتیجه، Violet Evergarden چالش‌برانگیر و البته سختگیر است، اما در عین حال چنین زیبایی را به نمایش می‌گذارد که قطعاً شایستگی دیدن آن را دارد.


جهت دانلود انیمه Violet Evergarden با زیرنویس چسبیده فارسی میتوانید به انی پلاس مراجعه کنید. 

نقد و بررسی
616
1
1 سال پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.