ایکو ماسویاما، اولین صداپیشه فوجیکو در Lupin III، در سن 89 سالگی درگذشت

ایکو ماسویاما، اولین صداپیشه فوجیکو در Lupin III، در سن 89 سالگی درگذشت

Eiko Masuyama صداپیشه افسانه‌ای ژاپنی که بیشتر به خاطر صداپیشگی شخصیت Fujiko Mine در مجموعه انیمه و مانگا "Lupin III" شناخته میشود،  در سن 89 سالگی به دلیل ذات الریه درگذشت. خبر مرگ او توسط خانواده‌اش در 2 ژوئن 2024 اعلام شد.

Masuyama در 22 آپریل 1936 در توکیو به دنیا آمد. او کار خود را در کنار ریشه های تلویزیون انیمیشن ژاپنی با اولین سریال Astro Boy (Tetsuwan Atom) آغاز کرد. Masuyama در طول دوران حرفه‌ای پربار خود، صداپیشگی شخصیت‌های متعددی را در انیمه، فیلم و تلویزیون بر عهده داشت. با این حال، او بیشتر به خاطر نقش‌آفرینی نمادین خود به عنوانFujiko Mine، در فرنچایز Lupin III شناخته میشد. او این نقش را تا سال 2010 فیلم ویژه تلویزیونی Lupine III: The Last Job ادامه داد. همچنین او آخرین بازمانده از بازیگران اصلی این فرنچایز بود.

صدای گرم و دلنشین Masuyama به طور کامل شخصیت Fujiko را به تصویر میکشید و او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمه در تمام دوران تبدیل کرد.

Masuyama همچنین در طول جشنواره جایزه انیمه توکیو (TAAF) در سال 2017 جایزه خدمات شایسته دریافت کرد و پس از آن جایزه شایستگی را از پانزدهمین جوایز سالانه Seiyū در سال 2021 دریافت کرد.

اخبار
106
5
3 ماه پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.