اریکا ایکدا، طراح مانگا 'خاطرات یک عطار' به فرار مالیاتی اعتراف کرد

اریکا ایکدا، طراح مانگا 'خاطرات یک عطار' به فرار مالیاتی اعتراف کرد

Erika Ikeda، که با نام مستعار Nekokurage شناخته میشود، طراح مانگا محبوب (خاطرات یک عطار) The Apothecary Diaries است. روز جمعه در اولین جلسه رسیدگی به فرار مالیاتی به مبلغ 47 میلیون ین (معادل 340 هزار دلار) در دادگاه منطقه Fukuoka به اتهام فرار مالیاتی اعتراف کرد.

طبق گزارشات، Ikeda در سال‌های 2019 تا 2021 حدود 260 میلیون ین (معادل 1.9 میلیون دلار) درآمد خود را به مقامات مالیاتی اعلام نکرده است. او در دادگاه اذعان داشت که به دلیل "عدم آگاهی و دانش کافی" در مورد قوانین مالیاتی، مرتکب این تخلف شده است.

در بیانیه افتتاحیه دادستان، آنها بیان کردند که متهم (Erika Ikeda) در سال 2010 به عنوان یک هنرمند مانگا شروع به کار کرد و یکی از آشنایان به آنها اطلاع داد که باید اظهارنامه مالیاتی در مورد درآمد خود ارائه دهند، که نشان می دهد Ikeda از لزوم انجام این کار آگاه بوده است. در طول جلسه دادگاه همچنین به این نکته اشاره شد که Ikeda نه تنها مالیاتش را دیر می‌داد، بلکه به هشدارها هم توجهی نمی‌کرد! همچنین در دادگاه مشخص شد که Ikeda چند سال متوالی اظهارنامه مالیاتی خود را دیر ارائه داده بود.

سردبیر به او هشدار داده بود که اگر مالیاتش را به موقع ندهد، سریال مانگا لغو خواهد شد. همچنین خالق اصلی لایت ناول هم به Ikeda گفته بود که با یک حسابدار مالیاتی مشورت کند. اما Ikeda به این هشدارها توجهی نکرد و به کار خودش ادامه داد.

طبق گزارش اداره مالیات ملی، پول حاصل از فرار مالیاتی که شامل درآمد حاصل از فروش مانگا نیز می شود، برای خرید املاک و مستغلات استفاده شده است.


این اتفاق ضربه بزرگی به اعتبار Erika و مانگا "خاطرات یک عطار" وارد کرده است. این مانگا که از محبوبیت بالایی در ژاپن و سایر نقاط جهان برخوردار است.

هنوز مشخص نیست که این اتفاق چه تأثیری بر آینده این مانگا خواهد داشت. برخی از طرفداران ابراز امیدواری کرده‌اند که Erika بتواند این اشتباه خود را جبران کند و به کار خود در این مانگا ادامه دهد. اما برخی دیگر نیز خواستار لغو انتشار این مانگا شده‌اند.

اخبار
166
2
3 ماه پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.