گزارشی جدید از فعالیت انیماتورهای کره شمالی در پروژه‌های انیمه، علیرغم تحریم‌ها

گزارشی جدید از فعالیت انیماتورهای کره شمالی در پروژه‌های انیمه، علیرغم تحریم‌ها

طبق گزارش تحقیقی اخیر که توسط وبسایت آمریکایی «۳۸ North» منتشر شده، مشخص شده است که انیماتورهای کره شمالی علی‌رغم تحریم‌های جاری علیه تجارت با کره شمالی، مظنون به مشارکت در پروژه‌های انیمه تولید شده توسط استودیوهای ژاپنی و آمریکایی هستند.این گزارش که در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۲۴ منتشر شد، نشان می‌دهد که انیماتورهای کره شمالی در پروژه‌هایی مانند «Dahliya In Bloom»، یک مجموعه انیمه آینده که قرار است در ماه جولای به نمایش درآید، و فصل سوم «Invincible» که توسط کمپانی اسکای‌باند ‌اینترتینمنت مستقر در کالیفرنیا تولید شده و قرار است از طریق آمازون پرایم پخش شود، مشارکت داشته‌اند.

علاوه بر پروژه‌های فوق، این گزارش همچنین مواد دیگری را که به استودیوی انیمیشن ژاپنی Ekachi Epilka مرتبط است، شناسایی کرد، همچنین فایل‌های ویدیویی شبیه به محتوای «Octonauts»، یک کارتون محبوب کودکان بی‌بی‌سی را پیدا کرد.این موضوع برای اولین بار توسط نیک روی، گرداننده وبلاگ «اینترنت کره شمالی» کشف شد. او به طور اتفاقی با یک سرور کره شمالی پر از فایل‌های انیمیشن برخورد کرد. به نظر می‌رسد این سرور چندان امن نبوده و به هر کسی اجازه می‌داد تا به جریان کاری روزانه آن‌ها نگاهی بیندازد. این فایل‌ها حاوی دستورالعمل‌هایی برای کار انیمیشن و پروژه‌های تکمیل‌شده بود که نشان می‌داد انیماتورهای کره شمالی در تولیدات بین‌المللی مشارکت داشته‌اند.سوابق ورود به سرورهای کره شمالی نشان داد که اتصالات اینترنتی از چین چندین بار به آن مراجعه کرده‌اند، که نشان می‌دهد کارگران در چین ممکن است اطلاعات را به همتایان کره شمالی خود منتقل کرده‌اند.

اگرچه هویت شریک کره شمالی در اسناد فاش نشده بود، اما همه نشانه‌ها حاکی از مشارکت استودیوی انیمیشن ۲۶ آوریل، که همچنین با نام استودیو SEK شناخته می‌شود، برترین استودیوی انیمیشن کره شمالی مستقر در پیونگ‌یانگ بود. جالب اینجاست که آن‌ها سابقه همکاری‌های بین‌المللی را نیز داشته‌اند، از جمله پروژه‌هایی با کره جنوبی در دوران «سیاستل درخشش آفتاب».با این حال، این استودیو از سال ۲۰۱۶ به دلیل ارتباط با دولت کره شمالی، تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته است. دولت آمریکا همچنین در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ تحریم‌های بیشتری علیه شرکت‌های چینی که با این استودیو همکاری داشتند یا به عنوان واسطه عمل می‌کردند، اعمال کرد.ژاپن نیز در سال ۲۰۱۶ تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرد.قابل ذکر است که هیچ مدرکی دال بر آگاهی شرکت‌های درگیر از برون‌سپاری کار به انیماتورهای کره شمالی وجود ندارد. با توجه به اینکه نظرات ویرایش به زبان چینی نوشته شده است، به احتمال زیاد، قراردادهای برون‌سپاری چند مرحله‌ای با تهیه‌کنندگان اصلی فاصله داشته‌اند.

کره شمالی انیمه

طبق گزارش CNN، کره شمالی شرکت‌های نرم‌افزاری زیادی در چین تأسیس کرده است که به عنوان نماینده عمل می‌کنند و اطلاعات را ارسال می‌کنند، کار را به پیونگ‌یانگ باز می‌گردانند، جایی که کار انجام می‌شود. علاوه بر این، استودیوهای فیلم‌سازی و انیمیشن به‌عنوان ابزاری برای تبلیغات و منبع درآمد برای رژیم کره شمالی استفاده شده‌اند.

Source: 38 North

اخبار
180
0
4 ماه پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.