کارگردان یاشاهی‌مه: وب‌تون‌ها با ساختار استوری‌برد انیمه سازگارترند!

کارگردان یاشاهی‌مه: وب‌تون‌ها با ساختار استوری‌برد انیمه سازگارترند!

کارگردان انیمه «یاشاهی‌مه» از سازگاری بیشتر وب‌تون‌ها با ساختار استوری‌برد انیمه می‌گوید!ماساکازو هیشیدا، کارگردان انیمه‌ی شناخته‌شده با آثاری چون «Yashahime»، «InuYasha» و «Ensemble Star»، اخیراً در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Mantan Web درمورد اقتباس انیمه‌ای در حال پخش وب‌تون محبوب «Viral Hit» اثر ته جون پاک و کیم جونگ هیون صحبت کرد.هیشیدا که هم‌اکنون کارگردانی این مجموعه را برعهده دارد، در این مصاحبه به جزئیات فرآیند اقتباس وب‌تون‌ها به انیمه پرداخته و بر همخوانی منحصربه‌فرد روایت داستان وب‌تون‌ها با ساختار استوری‌برد انیمه تأکید کرده است.اگرچه به گفته‌ی هیشیدا این موضوع ممکن است در تمام اقتباس‌های وب‌تون به انیمه صدق نکند، اما به نظر او برخلاف مانگای سنتی که اغلب بر صفحات دوگانه تکیه می‌کنند، وب‌تون‌ها با اسکرول یک‌طرفه، سازگاری بیشتری با ساختار استوری‌برد انیمه دارند.او سپس با ذکر مثالی از این سازگاری و اشاره به روند روان و پیوسته‌ی روایت داستان که این فرمت تسهیل می‌کند، آن را به گذر زمان در توالی‌های انیمیشن تشبیه کرد.

«کاملا با مانگای سنتی فرق داره. وب‌تون‌ها با اسکرول به پایین خوانده می‌شن، پس برگشتن و جلو رفتن بین پنل‌ها سخته. پنل‌بندی برای این اقتباس انیمه‌ای کاملاً با چیزی که برای مانگای سنتی انجام می‌دیدید، متفاوته. مطمئن نیستم در مورد سایر اقتباس‌های وب‌تون اینطور باشه، اما به نظرم ماهیت اسکرول یک‌طرفه وب‌تون‌ها در واقع با ساختار استوری‌برد انیمه سازگاری بیشتری داره. تو مانگای سنتی، گاهی اوقات خط فرضی رد می‌شه. مثلاً یه شخصیت ممکنه تو یه پنل رو به راست باشه، اما تو پنل بعدی رو به چپ باشه. این تو وب‌تون‌ها اتفاق نمی‌افته. تو مانگای سنتی، خط دید خواننده دائماً در حال تغییر، زیگزاگ کردن و حتی پریدن، اما اینجا اینطور نیست. پنل‌ها به‌خوبی به هم وصل شدن، حتی پنل‌هایی فقط با متن وجود دارن، اما با اسکرول به پایین همچنان می‌تونید روان بخونیدش. این شبیه به نحوه‌ی گذر زمان تو انیمه است. اثر اصلی «Kenka Dokugaku» به داستان، استوری‌برد و طراحی تقسیم می‌شه، و نمی‌تونستم به این فکر نکنم که افراد درگیر اقتباس انیمه هم باید تو کار اصلی حضور داشتن، چون سازگاری خیلی بالاست.»

ماساکازو هیشیدا کارگردان انیمه اهل ژاپن است که برای کارگردانی آثاری چون «Ensemble Stars» و «Yashahime» شناخته می‌شود. او همچنین سابقه‌ی کارگردانی اپیزودهایی از انیمه‌های محبوب «InuYasha» و «Kekkaishi» را در کارنامه دارد.علاوه بر کارگردانی اپیزود، هیشیدا در بخش استوری‌برد نیز فعالیت داشته و مسئولیت استوری‌برد برخی اپیزودهای انیمه‌های محبوبی مانند «Ouran Highschool Host Club» و «Natsume Yuujinchou» را برعهده داشته است.

خلاصه داستان انیمه Kenka Dokugakuهوبین یو یک دانش‌آموز دبیرستانی لاغرمردنی است که آخرین فردی است که گمان می‌رود بتواند ستاره یک کانال نیوتیوب با محوریت مبارزه باشد. اما پس از گوش دادن به نصیحت یک کانال مرموز نیوتیوب، هوبین زودتر از انتظار موفق می‌شود مردان قوی‌تری را شکست دهد و پول بیشتری را کسب کند که هرگز حتی نمی‌توانسته تصور کند. آیا هوبین می‌تواند به این کار ادامه دهد یا سرانجام روبه‌روی حریفی برابر خود خواهد ایستاد؟

Source: Mantan Web

اخبار
167
0
4 ماه پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.