گزارش جدید از دولت ژاپن می خواهد برای حل مشکلات صنعت انیمه مداخله کند

گزارش جدید از دولت ژاپن می خواهد برای حل مشکلات صنعت انیمه مداخله کند

انیمه ژاپنی خیلی مهمه، ولی مشکلاتی هم داره مؤسسه تحقیقاتی ژاپن (JRI) یه گزارش تازه منتشر کرده که نشون میده انیمه ژاپنی چقدر مهمه. این گزارش میگه که انیمه یه صنعت میلیارد دلاریه که برای اقتصاد ژاپن خیلی مهمه. ولی این گزارش نشون میده که صنعت انیمه ژاپنی مشکلاتی هم داره. مثلاً دستمزد انیماتورها خیلی پایینه. این باعث شده که خیلی از انیماتورها خسته بشن و از این کار دست بردارن.

JRI از دولت ژاپن خواسته که برای حل این مشکلات مداخله کنه. دولت ژاپن میتونه با کمک به افزایش دستمزد انیماتورها، این صنعت رو تقویت کنه.

انیمه ژاپنی میتونه با استفاده از بازار خارج از کشور ارزشش رو بیشتر کنه گزارش JRI نشون میده که بازار انیمه ژاپنی خارج از کشور تو ده سال گذشته شش برابر رشد کرده. این رشد در مقایسه با بازار داخلی که فقط 1.3 برابر رشد کرده، خیلی زیاده. این رشد به این دلیله که مردم دنیا علاقه زیادی به انیمه ژاپنی پیدا کرده اند. این علاقه به دلیل کیفیت بالای انیمه ژاپنی، داستان‌های جذاب، و شخصیت‌های دوست‌داشتنی اونه. با توجه به این رشد، صنعت انیمه ژاپنی میتونه با سرمایه‌گذاری بیشتر روی بازار خارج از کشور، ارزش خودش رو بیشتر کنه. این کار میتونه به ایجاد شغل، افزایش درآمد، و تقویت اقتصاد ژاپن کمک کنه.

انیمه ژاپنی پتانسیل رشد زیادی داره گزارش JRI نشون میده که بازار انیمه ژاپنی خارج از کشور میتونه به بیش از 5 تریلیون ین برسه. این رشد خیلی زیاده و میتونه به اقتصاد ژاپن کمک زیادی کنه. ولی برای رسیدن به این هدف، صنعت انیمه ژاپنی باید مشکلاتی رو حل کنه. یکی از این مشکلات، کمبود نیروی کار متخصصه. انیمه ژاپنی به دلیل کیفیت بالایش معروفه. این کیفیت به دلیل مهارت و تجربه انیماتورهاست. ولی الان کمبود انیماتور وجود داره و این میتونه کیفیت انیمه رو پایین بیاره.

برای حل این مشکل، دولت ژاپن میتونه با سرمایه‌گذاری روی آموزش انیماتورهای جدید، به این صنعت کمک کنه. اینجاست که مسائل مبرم‌تر این صنعت آشکار شد.

انیماتورها و دستمزدهای پایین

مشکل بزرگ صنعت انیمه، دستمزد پایین انیماتورهاست. این باعث میشه که انیماتورهای جوان بعد از چند سال از این صنعت خارج بشن.

گزارش JRI نشون میده که نرخ گردش مالی انیماتورهای جدید در صنعت انیمه بسیار بالاه. فقط 25 درصد از انیماتورهای جدید در عرض چهار سال تو این صنعت میمونن. و 68 درصد از انیماتورهای جوان در مدت هشت سال از این صنعت خارج میشن.

یکی از دلایلی که این استعدادهای جوان مجبور به ترک این صنعت میشن، ناتوانی آنها در حفظ سبک زندگی بر اساس دستمزدی هست که به دست میارن.

انیماتورهای جوان در صنعت انیمه به طور متوسط 1.23 میلیون ین کمتر از افراد دیگر صنایع درآمد دارن. این یعنی که انیماتورهای جوان باید خیلی سخت کار کنن تا بتونن زندگی معمولی داشته باشن.

گزارش JRI پیشنهاد میده که دستمزد پایه انیماتورهای شاغل در این صنعت افزایش پیدا کنه. همچنین پیشنهاد میده که شرکت‌های تولیدی فرصت‌هایی رو برای آموزش در محل کار به انیماتورهای تازه کار با هزینه مناسب ارائه بدن.

این پیشنهادها میتونن به بهبود وضعیت انیماتورها و حفظ آنها در این صنعت کمک کنن.

ساعات کاری طولانی و استودیوهای انیمه

مشکل دوم صنعت انیمه، ساعات کاری طولانی انیماتورهاست.

گزارش JRI نشون میده که در سال 2017، تقریباً 30 درصد از انیماتورها 260 ساعت یا بیشتر در یک ماه کار می کردند. این تعداد در سال 2022 به 10 درصد کاهش یافت.

این بهبود به دلیل قوانین اصلاحات کار بود که اجرا شد.

اما گزارش JRI معتقده که کاهش ساعات کاری فشار بیشتری رو به استودیوهای تولید وارد کرده.

از طرفی، افزایش تولید انیمه برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد خارج از کشور ضروریه.

برای حل این مشکل، گزارش JRI پیشنهاد میده که دولت ژاپن به استودیوهای تولید انیمه 30 درصد از IP هایی که روی اونها کار می کنند، اختصاص بده.

این در حالیه که این استودیوها در حال حاضر تنها 6 درصد از فروش کلی آثاری که در اونها شرکت دارند در خارج از کشور و 16 درصد از فروش داخلی رو به دست میارن.

این گزارش معتقده که افزایش سهم IP به استودیوهای تولید کمک می کنه تا از نظر مالی خود رو حفظ کنن.

این موقعیت مالی قوی به نوبه خود در دستمزد انیماتورها منعکس خواهد شد و سرمایه می تونه برای اصلاحات پیشنهادی کارگری استفاده بشه.

این گزارش همچنین اشاره می کنه که این اقدام تنها به عنوان یک راه حل موقت برای یک دوره 10 ساله پیشنهاد شد.

اخبار
393
1
8 ماه پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.