انیمه دوره میجی: 1874 قسمت دوم: هفت سال از شروع دوره میجی گذشته است و دولت ژاپن سیاست های خود برای دستیابی به قدرت کشورهای غربی را دنبال میکند. شیزوما اوریگاسا، با سابقه خدمت در ایزو، که شمشیر خود را رها کرده و از گره موی خود نیز خلاص شده، در توکیو به عنوان ریکشا ران مشغول به کار است، اما مهارت های شمشیرزنی او از جنگ بوشین هنوز هم زنده و سلیم هستند. او به دنبال همسرش، سومی کانوماتا، که در جنگ بوشین گم شده است، می گردد. شیزوما پس از موفقیت در مهار تلاش تروریستهایی که قصد ترور یک مقام دولتی را داشتند، به نیروی پلیس میپوندد.
نقد و بررسی قسمت اول انیمه Meiji Gekken: 1874
اینجا یه چیزی هست که ممکنه براتون که طرفدار رورونی کنشین هستین جالب باشه. یا حداقل دورانی که به تصویر میکشه، روزهای اولیه پس از جنگ بوشین، زمانی که دولت میجی تلاش میکرد از تبدیل شدن به پاورقی در تاریخ ژاپن جلوگیری کنه.
Meiji Gekken 1874 به خاطر این که اولین انیمهای هست که مستقیماً توسط Crunchyroll ساخته شده قابل توجهه (البته نه سونی، صاحبشون) و تعداد بیشتری از انیمهها در ادامه ساخته خواهند شد. کارکنان خیلی قابل توجه نیستن، اگرچه کارگردان تامامورا جین با تجربه و به ظاهر توانا هست. در مورد نویسنده، من تا حالا اسمشون رو نشنیده بودم - یا استودیویی که به یاد دارم.
داستان توکیو سال 1874 اتفاق میافته، البته با یه فلاشبک کوتاه به سال 1868. رورونی کنشین سال 1878 شروع میشه، زمانی که دولت تا حدودی تثبیت شده بود، اما هنوزم خیلی امن نبود. قهرمان داستان یه راننده ریکشا جوان به اسم اوریگاسا شیزومه هست که تو جنگ یکی از اعضای جوخه مرگ طرفدار شوگونات تو آیزو بود. اون برای محافظت از سومی، خواهر دوستش، زنده موند و به نظر میرسه که اون نامزدش هم هست. ولی تا شروع داستان، هنوز سومی رو پیدا نکرده یا حتی مطمئن نیست که هنوز زنده باشه.
اعتراف میکنم که اولش یه کم نگران بودم، چون سریال انگار داشت نگاه سادهلوحانهای به وقایع پیچیده داشت. طرفدارای قهرمان شوگون سعی میکردن روشهای قدیمی رو حفظ کنن، در برابر امپریالیستهای شیطانی که دستور شیاطین خارجی رو اجرا میکردن. و خب، هری اسمیت پارکز، سفیر بریتانیا، نقش یه شخصیت شرور کارتونی رو تو فیلم کوتاه خودش بازی میکنه. ولی در نهایت، شورشیانی که سعی میکنن دولت رو سرنگون کنن تقریباً به همون اندازه بد به نظر میرسن. حداقل فاسد و سنگدل هستن. و تو این شرایط، شیزوما اساساً تو وسط گیر کرده.
خب، داستان خیلی پیچیدهتر شد. شیزوما متهم به تلاش برای قتل ایواکورا تومومی، وزیر مهم دولت میجی، شده. اون برای اینکه نام خودش رو پاک کنه، با یه گروه یاکوزا که یه سالن قمار اداره میکنن، درگیر میشه و در نهایت به پلیس کمک میکنه تا مردایی رو که قصد قتل رو داشتن (که هم قصد کشتن خودش رو هم داشتن) دستگیر کنن. از اون خواسته میشه که به نیروی پلیس ملحق بشه، که با توجه به پیشینهاش، یه جورایی متناقضه، ولی من فکر میکنم که شیزوما به عنوان یه وسیله برای کمک به یافتن سومی قبول کنه.
کاراکتر اصلی، شورگامی کیوشیورو، برخلاف اکثر شخصیتهای دیگه، یه شخصیت کاملاً تخیلیه. اون میخواد یه دسته یاکوزا رو از بین ببره (البته شاگردای دمدمی مزاجش این کار رو میکنن) ولی از اول مشخص نیست که طرف کیه، اگه اصلاً طرفی وجود داشته باشه. این یه تنظیم نسبتاً جالبه، و اپیزود مطمئناً از نظر اجرا عالیه. به نوبه خودم، این دوران تو ژاپن رو خیلی جالب میدونم، و همیشه علاقهمندم که یه دیدگاه جدیدی از انیمه تو این دوران ببینم، حتی اگه هیچ حسی نداشته باشم که این دوران بهویژه عمیق یا ظریف باشه. من مطمئناً چند قسمت Meiji Gekken 1874 رو میبینم تا ببینم که آیا افزودهای شایسته به اساطیره یا نه.
جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.