انیمه Nozomanu Fushi no Boukensha؛ اولین برداشت

انیمه Nozomanu Fushi no Boukensha؛ اولین برداشت

رنت فاینا، یه شکارچی هیولای 10 ساله، خیلی خوب نیست. فقط چند سکه در روز برای شکار لجن و اجنه گیرش میاد. اما وقتی یه مسیر ناشناخته پیدا می کنه، شانسش عوض می شه. توی انتهای مسیر، با اژدهای افسانه ای روبرو می شه و می میره. اما وقتی از خواب بیدار می شه، یه کیسه استخوان مرده شده! تصمیم می گیره برای رسیدن به تکامل وجودی و پیوستن دوباره به سرزمین زندگان تلاش کنه.

نقد:

ماجراجوی مرده ناخواسته یه سریال فانتزی ناب و جالبه که توی فصل زمستان 2024 منتشر شد. داستانش از رمان سبکی با همین اسم اقتباس شده که تا الان 13 جلد چاپ شده. انیمه اقتباسی این سریال هم از استودیو Connect ساخته شده و نوریاکی آکیتایا کارگردانیش کرده. من از خیلی از پروژه های فانتزی خوشم نمیاد چون معمولاً داستان های isekai هستن که خیلی برام جذاب نیستن. اما این سریال از اون مسیر شروع نمی شه و فقط یه دنیای ماجراجویانه ساده با یه مقدار جادو و رمز و راز بهمون نشون می ده.

رنت فاینا یه ماجراجوی معمولیه که از کارش خوشش میاد. اون ده سال وقت گذاشت تا آموزش ببینه و ده سال هم به عنوان ماجراجو کار کرده. اما مشکل اینه که اون هیچ وقت خیلی خوب نشده، حتی با تمرین روزانه. این باعث شده که اون بیشتر خودش رو محدود کنه و به مناطق خطرناک تر نره.

رنت در طول سال ها تونسته با هوشمندی زندگی کنه. اون پول به دست میاره، اما زندگیش زیاده روی نیست. اون یک اتاق ساده داره، دوستان معمولی داره و از کاری که انجام میده لذت میبره، حتی اگر بدونه که هر چقدر هم تلاش کنه، هیچ وقت در اون عالی نخواهد شد.

متاسفانه برای رنت، اون متوجه شده که در یک منطقه بسیار پایین ماجراجویی می کنه که تقریباً هیچ کس به اونجا نمی ره. در اینجا به اندازه کافی موجودات ساده برای اون وجود داره که بتونه مقداری سکه بسازد، به همین دلیل است که این کار رو می کنه.

مشکل اینه که یک گذرگاه مخفی به نحوی کشف شده است و وقتی رنت به جای کمک به آن برای تحقیق می ره، در نهایت با یک اژدهای کمیاب روبرو می شه که اون رو می کشه.

رنت از اینکه بعد از این رویداد از خواب بیدار می شه و متوجه می شه که زنده است، شوکه می شه. اما بعد متوجه می شه که مرده است و یک اسکلت در اون وجود داره.

او به طرز شگفت انگیزی خوب با مهارت هایش به عنوان یک مرده کنار میاد. اون می تونه از مانای کسانی که شکست می ده، مانند اسلایم و سایر اسکلت ها، استفاده کنه. این به اون اجازه می ده تا تا پایان اپیزود به چیزهای دیگری تبدیل شود، مانند یک غول.

این اپیزود به خوبی نشان می دهد که چگونه رنت با وضعیت جدیدش کنار میاد. اون با نوعی پذیرش سرنوشت خود برخورد می کنه، در حالی که می دونه که اگر مردم او رو پیدا کنند، اون رو می کشند.

بطور خلاصه:

واو، چه نمایشی! من اصلاً انتظار نداشتم که اینقدر ازش خوشم بیاد.

این نمایش خیلی کند پیش میره و بیشتر روی رنت تمرکز داره. البته یه چند تا اشاره به بقیه کاراکترها هم میشه که احتمالاً توی قسمت‌های بعدی بیشتر معرفی میشن، ولی فعلاً داستان فقط درباره‌ی رنت و مرده شدنشه.

من خیلی از این رویکرد ساده و کلاسیک خوشم اومد. دیدن اینکه رنت چطوری با مرده بودن کنار میاد و یاد می‌گیره که ازش استفاده کنه، خیلی جذاب بود.

بخش زیادی از این داستان از طریق روایت و نمایش گفته میشه که البته می‌تونه یه کم خسته‌کننده باشه. ولی خب خیلی از نمایش‌های دیگه هم همه‌ی این‌ها رو توی پیش‌گفتار یا چند دقیقه اول خلاصه می‌کنن. بنابراین من خیلی از اینکه این نمایش یه کم آهسته‌تر پیش میره و لحن داستان رو درست می‌کنه، خوشم اومد.

دانلود انیمه The Unwanted Undead Adventurer / دانلود انیمه

نقد و بررسی
362
2
8 ماه پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.