انیمه سینمایی "Kimitachi wa Dou Ikiru ka" آخرین فیلم Hayao Miyazaki نیست!

انیمه سینمایی "Kimitachi wa Dou Ikiru ka" آخرین فیلم Hayao Miyazaki نیست!

در روزهای اخیر اخبار جالبی برای طرفداران کارگردان محبوب Hayao Miyazaki به گوش میرسد.

خبرنگار Eli Glasner از the Canadian Broadcasting Corporation روز پنجشنبه در توییتر خود اعلام کرد که Junichi Nishioka معاون استودیو Ghibli، به این شرکت کانادایی در طی مصاحبه ای اعلام کرده که انیمه سینمایی (Kimitachi wa Dou Ikiru kaThe Boy and the Heron از Miyazaki، برخلاف گفته های گذشته خود آخرین فیلم این کارگردان محبوب نمیباشد.


در طی برگزاری مراسم فرش قرمز جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (the Toronto International Film Festival)، معاون استودیو Ghibli در بین صحبت های خود با خبرنگار شرکت های کانادایی، از طریق مترجم خود به آنها اعلام کرد که این فیلم انیمه آخرین فیلم این کارگردان نمیباشد.

او در ادامه بیان کرد که: «دیگران می‌گویند که این ممکن است آخرین فیلم او باشد، اما او اصلاً چنین احساسی ندارد. او در حال حاضر روی ایده‌ هایی برای یک فیلم جدید دیگر کار میکند و هر روز به دفترش می‌آید و همانطور که همیشه کارهای خود را انجام داده به کارش ادامه می دهد. او به هیچ وجه بازنشستگی خود را اعلام نمی کند و همچنان به کار خود ادامه می دهد.

Miyazaki در سپتامبر 2013 اعلام کرده بود که قرار است از کارگردانی فیلم های بلند بازنشسته شود. میازاکی در سال 2019 اظهار داشت که واقعاً می‌خواهد پس از اتمام فیلم انیمه "Kaze Tachinu" در سال 2013 بازنشسته شود.


آخرین فیلم بلند Miyazaki با عنوان (Kimitachi wa Dou Ikiru kaThe Boy and the Heron همزمان با اکران عمومی خود در ژاپن در 14 جولای 2023 (23 تیر 1402) در IMAX اکران شد. این انیمه سینمایی اولین فیلم انیمه استودیو Studio Ghibli است که به صورت همزمان بصورت IMAX منتشر میشود. این فیلم همچنین در Dolby Atmos، Dolby Cinema و DTS:X نمایش داده میشود.

 این فیلم در چهار روز اول اکران خود بیش از فیلم برنده جایزه اسکار مشهور میازاکی در سال 2001 در چهار روز اول اکران شد و 50 درصد بیشتر از فیلم او در سال 2013 The Wind Rises کسب کرد.

طبق وب سایت خبری سرگرمی Deadline، این فیلم از 44 صفحه نمایش IMAX از 1.7 میلیون دلار فراتر رفت که یک رکورد جدید افتتاحیه سه روزه است. این فیلم انیمه در سه روز اول اکران در ژاپن 1.003 میلیون بلیت فروخت و حدود 13.2 میلیون دلار به دست آورد. این انیمه سینمای همچنین 1.353 میلیون بلیت فروخت و 2.149 میلیارد ین (حدود 15.53 میلیون دلار آمریکا) در آخر هفته طولانی جمعه تا دوشنبه (17 جولای تعطیلات روز دریایی در ژاپن) به دست آورد.

همچنین شرکت GKIDS مجوز پخش این فیلم انیمه را توانسته دریافت کند که آن را در اواخر سال جاری در سینماهای آمریکای شمالی اکران خواهد کرد. جشنواره فیلم نیویورک (NYFF) اولین نمایش فیلم را در ایالات متحده به عنوان یک انتخاب رسمی در بخش Spotlight نمایش خواهد داد. شصت و یکمین دوره مسابقات NYFF از 29 سپتامبر تا 15 اکتبر برگزار میشود.

انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka اولین نمایش بین المللی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (TIFF) به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد در تاریخ 7 سپتامبر درRoy Thomson Hall خواهد داشت. این اولین باری است که جشنواره با یک فیلم انیمیشن و همچنین اولین بار با یک فیلم انیمه ژاپنی افتتاح می شود.

همچنین این انیمه سینمایی در جشنواره فیلم سن سباستین (SSIFF) در 22 سپتامبر پس از افتتاحیه جشنواره، اولین نمایش اروپایی را در سالن Kursaal's Donostia-San Sebastián's Kursaal در اسپانیا به نمایش میگذارد. این چهارمین فیلم Miyazaki است که در SSIFF نمایش داده میشود و اولین بار است که فیلم او در انتخاب رسمی این رویداد شرکت میکند.

Kimitachi wa Dou Ikiru ka


Miyazaki این فیلم انیمه را برگرفته از ناول «?How Do You Live» نوشته Genzaburō Yoshino در سال 1937 ساخته است. او اضافه کرد که این کتاب داستانی است که برای قهرمان فیلمش معنای زیادی دارد. کتاب Yoshino حول محور مردی به نام Koperu و عمویش است و از طریق رشد معنوی Koperu، چگونگی زندگی به عنوان انسان را مورد بحث قرار میدهد.

همچنین Algonquin Young Readers کتاب را به زبان انگلیسی در اکتبر 2021 منتشر کرد. این فیلم انیمه همچنین هیچ اسپات تلویزیونی یا تبلیغات روزنامه ای نداشته است. همچنین قبل از اکران این انیمه سینمایی، استودیو خلاصه داستان، صداپیشگان یا اکثر کارمندان فیلم را فاش نکرده بود.


دانلود انیمه Kimitachi wa Dou Ikiru ka (به محض انتشار)

اخبار
661
3
1 سال پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.